Pipshållare

När Elina var liten och inte riktigt lärt sig alla ord, kallade hon läppstift för "Pips".
Det har liksom stannat kvar hos mig, varför rubriken kan te sig märklig.  :)
 
Jag fick syn på en video på youtube från England. Pootles...Där gör Sam, en sådan liten ask och jag blev sugen på att pröva.
Jag gjorde annorlunda med bårderna än i videon dock.
Knappen är i tjockt papper och embossad tre gånger, varpå jag lagt rosa Perfect Pearls.
Min nya stans Ginkolöv sitter bakom i två upplagor i rosa vellum.
 
Elina ska få med sig den här i flytten, så att hon kan organisera upp lite på sitt sminkbord, eller i skåp.
Som ni ser på bilden kan man fylla med mascara och parfymrefiller också...mm.
Eller för den pysslige, så passar refill Distressflaskor ner.
 
Trevlig kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
Bibbi
2013-08-22 @ 07:08:01

Ja så kan man använda en knapp! Tycker det är så fånigt att vi använder knappar, vi har ingen realtion till "Cute as a button". Men med din rosett blir det fint. DU ska få se vad jag har gjort med knapparna till en klänning!

Svar: Jag fattar inte heller var amerikanarnas uttryck kommer ifrån. Kanske från länge sedan när en knapp var det enda som de hade som utsmyckning och "lyx"...? ;)Men eftersom den här hade rosa rosor och Elina tycker om rosa, så passade den bra in i sammanhanget. :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0