Fancy fold card

Jag fick besök igår av en kär väninna, som gav mig min födelsedagspresent.
En vacker grön burk i glas, naturligtvis från Pentik...vad annars   ;)
Härligt vackra servetter i grönt och gott thé, med smak av apelsin, ananas, blåklint, fläder och kvitten.
Mums!
Jag bjöd på en kaka vars recept jag hittade i Qvinnokören Lapponicas reseptbok från 2000.
Det var Monika Holmboms favoritrecept på Sega chokladrutor.
 
Busenkel att göra och vansinnigt god.
 
Senare fram emot kvällen gjorde jag ett beställkort av en tidigare variant i lila. Jag vet inte om kunden blir nöjd, annars får jag göra ett nytt. Det här går i mörkare färger på insidan "dragspelet". Det förra jag gjorde hade pastellfärgargade tulpaner, från Pion design om jag minns rätt.
Nåväl, ni får se hur det här kom att se ut i alla fall.
Jag stämplade hjärtan, några cm höga, som var gjorda av en mängd små hjärtan, och dessa fick gå över två av korten och på så sätt sammanbinda dessa. Själva insidan av kortet fick en vacker mörklila rosett och två remsor av texiltejp med blommotiv. "Inkadink" runt kanterna.
På framsidan av dragspelet och på tejpen sitter små lila bling, och de mörka korten i dragspelet har motiv av löv, samt att det nedersta har en mörklila slinga och guldiga blad som sticker fram. Elina föreslog att jag skulle lägga mörklila bling också på framsidan, på di där små hjärtana, så jag gjorde så, dock efter att jag fotat av kortet.  :)
 
Ha en god dag!
 
 
 
 
 
i-b
2012-09-28 @ 12:54:16

kunden är väldigt nöjd!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0