Annorlunda Tomte

Jag har varit en del upptagen och liiite trött på tomtar några dagar, men nu blev det i alla fall ett tomtekort till.
Elina kom förbi och vi åt middag tillsammans, sedan fick jag lite inspiration från henne och skar till lite fler bilder på tomtar som jag köpt i veckan.
Den här tomten går i ljusbeige och jag valde ett ljusgult papper till bakgrund, färgade med Distress Ink: Scattered Straw, men det blev för gult, så jag fick lägga på lite Tea Dye. Sedan ett guldpapper, Bling, ett grönt papper som ser lite linnepressat ut och som även det skimrar i guld. En nougatfärgad rosett längst ner, och så samma Blingpapper som stomme. Herr Tomte fick en liten diamant i mössan som pricken över I.
Jodå, jag blev nästan lite småförälskad...
 
Så har jag gjort en liten ängel också, som spelar harpa. Hon fick en liten diamant hon med i blomman i håret.
 
Hoppas att ni gillar, och vill ni beställa julkort så hör av er hit i en kommentar och lämna kontaktuppgifter, eller maila mig:
[email protected]
Annars kan ni handla den 8 december i Hertsöskolan, på Julmarknaden.
 
Ha det fint!
 
 
 
Marja
2012-09-15 @ 09:30:15

Übersnygg Tomte,det måste vara självaste Herr Claus.
Fint med annorlunda julfärger, jag är svag för det där vintage touche.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0