Lyxigt Julkort!

Ja, nu har det gått ganska länge sedan jag bloggade om mina julkort. 
Jag har gjort några fler som jag dock inte lägger ut på bloggen, utan de kommer att finnas på marknaden.
Men så igår såg jag i en video på youtube att en kvinna, vars kanal jag prenumererar på, gjort ett läckert julkort och det ville jag prova på jag med.
Det måste till ett visst tillbehör, som jag inte tror att jag har, så därför tog jag den riktigt varan.
 
Det gick åt en del attiraljer.
Brunt cardstock till stommen. Silverpapper samt vitt papper på framsidan. Dessutom vellumpapper och mönsterpapper. SnöflingeStämpel som jag embossade i silver. En stans att göra vänster kant. Rund stans samt embossingfolder, band till rosett.
Insidan krävde vitt papper samt mönsterpapper. Till det två stansar i olika storlekar, samma form i vitt och silver.
 
Vellumpapper, påminner om ett stärkt bakplåtspapper, som är genomskinligt. Det syns bäst på sista bilden, där papperet lyses upp av ett tänt värmeljus bakom kortet, eller rättare sagt Inne i kortet. Jag var snabb att fota, och släckte sedan lågan. Tanken är att man ska kunna ha ett litet batteridrivet värmeljus istället.
Lite plats för en minimal hälsning under "God Jul", eller diskret på snöflingorna.
 
Hoppas att ni gillar det ni ser!
Kanske blir det sålt på marknaden...vem vet...
 
 
 
 
Bibbi
2012-11-11 @ 21:55:09

Häftigt! Hur får du det att stå?

Svar: Tack!Stådelen har en baksidan som är vikt på diagonalen.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0