Obehaglig "salut" på Hertsön

 
Ja, mitt i lugnet med ett eftermiddagsfika med en god vän hemma i köket, hördes några snabba smällar.
Genast går tanken till en revolver, då det inte alls lät som smällare.
Jag gick mot altandörren och ser en gäng småflickor och en gosse komma rusande in i porten.
Jag gick för att fråga vad som stod på, och de svarade smått skärrade att en polis sagt att de skulle gå in, eftersom de sköt. Fler grannar hade uppmärksammat händelsen och nu strömmade vi alla ut för att prata med en av poliserna som sa att det nu var lugnt igen.
Det visade sig att en äldre man med en schäfer i mitt kvarter, låg på marken i ett annat kvarter, och att fyra personer blivit bitna av hunden, som alltså visat ett väldigt aggressivt beteende mot förbipasserande.
Det är ju sorgligt att polisen inte fann någon annan utväg än att avliva den stackars jycken, som jag antar, bara ville skydda sin husse. Nåväl, de sköt ett skott mot hunden, som träffade huvudet, men istället för att lägga sig ned och dö, sprang hunden iväg in på mitt kvarter med kopplet släpandes. Där hann dock polisen ikapp honom, och sköt tre-fyra skott som avlivade honom.
De bitna personerna fördes med ambulans till Sunderbyn, eller, ja, i alla fall några av dem. Polisen berättade att ambulanspersonalen inte kunde komma fram till vare sig den på marken liggandes hussen eller de skadade, då hunden var så aggressiv. På min gård finns ett otal små barn, som hade kunnat ha oturen att komma i vägen för vovven, men tack och lov gick allt det bra i alla fall. Jag skulle tro att de bitna var vuxna som kanske ville undsätta hussen, och som blev bitna då de närmade sig mannen.
Sorgligt som sagt!
 
Något roligare är att jag gjort ett kort färdigt.
Jag fick en beställning på ett kort till en 80-årig nunna i förskingringen. Hon var alltså nunna, men fick flytta hem för att sköta om sin åldriga och sjuka mamma, och har efter det aldrig återvänt till klostret, men ändock fortsatt att vara nunna. Hon fyller 80 år i augusti, bor i Texas, men har sina rötter i Irland. Detta framgår i kortet, med den irländska flaggan, likaväl som Texas statsflagga. Upptäckte att efter att kortet lämnat mig, och jag lagt in dem datorn, så syntes Maria ganska dåligt, som är i mitten kortet, där hälsningen senare skrivits.
Kissen har fått lite rött bling på sitt halsband, och bokstaven P samt 80 är embossade i svart embossingpulver med glitter i olika färger. Tanten heter Patricia. Hjärtat har en Bibeltext på sin baksida.
Basen till kortet känner ni säker igen, från alla 50-års kort.
Ha en god dag och kika på bilderna.
 
Lilla Bodilla
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0