Pysselpärmen

Jag har botaniserat i min sprängfyllda pysselpärm. Knappt att det går in några fler blad. Valde ut fyra projekt, men gjorde bara två.
Först en liten söt stol, men knepiga instruktioner gjorde att jag allt fick grunna en stund. Helst gör man den med papper som har båda sidor dekorerade, men det stod ju naturligtvis inte...
Dessutom föreslog de vellum som dekoration. Nu ville jag inte slösa bort sådant exklusivt papper på ett första "utkast". Däremot har jag en del läckra lite glansiga papper som fick tjänstgöra. Jag stansade bårder med hjärtan, som ju passar vid ett bröllop. Eftersom insidan på ryggen blev den vita baksidan av mitt dekorpapper, tog jag av ett hörn som blivit över, där den fina fjärilen fanns kvar. En liten bling på blomknoppen. Olivgrönt organzaband runt "midjan". Själva sitsen är 5 cm hög och ryggstödet ca 6 cm högt. Som bilderna visar kan man fylla stolens mage med någon godsak. Eller kanske ett litet fint kort där gästerna kan skriva en hälsning till brudparet och äktenskapets lycka. Jag skulle kunna tro att man kan använda de här vid ett dop också, och skicka en framtida hälsning till den nydöpta/-e.
Eller fint med grått papper vid en begravning. Alla kan skriva ner ett kort minne till de närmast anhöriga. Inte alla vill hålla tal, men kanske ändå dela med sig av goda minnen av den avlidna/-e.

Eller när man vill fria, lägga ringen i, eller kanske ge någon sparken på en kvinnligt, mjukt sätt...Oh..vilken söt stol, vad spännande...eller inte...ööhhhhhh...
Som ni märker börjar jag bli ganska trött vid det här laget och sängen "ropar" på mig.

MEN, jag scrappade en sak till. En blå strut. Färgen fick den därför att jag hade bling som gick i ljusblått. När jag färgat in kanterna och blingat klart, insåg jag att den packe fjädrar som jag nyligen köpt i storpack från Panduro innehöll ett bidrag. Jag blev besviken då jag såg att de BLÅ fjädrarna i själva verkat var snarare Petroliumblå. Suck! Men nu passade de ju perfekt. Det vita riktigt blingiga papperet är stämplat med "Hem Ljuva Hem". Jag ville inte att det skulle vara så starkt i färgen, tyvärr syns det därför inte så bra i kameran eller i datorn.
Den var enklare att göra än jag trodde. Något för alla att ge sig på. Det enda pyssliga är att anvisningen säger att man ska sätta öljetter till upphängningen. Nu har jag ju en Crop a dile, så då är det busenkelt. Hänger man bara lätta saker som ingen sliter och drar i går det nog att förstärka med en tejpbit på insidan också och använda en vanlig håltång. Struten är ganska stor. Som min underarm lång - minus handen. Nu kanske ni flinar och tänker att jag kan ju vara en orangutang, men i själva verket är jag är ganska normal. Alltså ca 22 cm lång strut.
Nä, nu är det nog skrivet.
Tack för titten och sov så gott!





















Bibbi
2012-01-11 @ 13:48:30

Tack för titten!

Berit
2012-01-13 @ 22:32:09
URL: http://berlova.blogspot.com

Hej!



God fortsättning!

Vad mycket fint du har gjort med scrapbooking, har själv aldrig provat men det verkar skoj.



Må så gott och kram!



Berit




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0