...och här är den...

Jag har lovat att göra ett kort till en arbetskamrat igen...som hör och häpna fyller 50 år.
Jag ville göra något nytt, och därför blev det en ask med organzaband runt om. Lite pyssligt att hålslå, men det fungerade alldeles utmärkt. Jag har använt embossing som skimrar i regnbågens alla färger på några ställen.
Det syns inte helt och hållet på fotona, men någorlunda i alla fall.
Bättrade dessutom på med lite embossing på locktes blommor.
Känner mig nöjd med kortet. Det är ingen symfoni av dekorationer, men jag försöker att välja sådant som jag tycker om. Den stämplade duvan kommer från USA, med en packe clear stamps som har religiöst ursprung.  :)
Det fotade diakonemblemet har min kollega Gert stått för. Utskrivet på vitt papper och sedan rikligt embossat för att sticka ut. Gjorde det som kakel, men det gick inte riktigt med det här embossingpulvret och så var dessutom papperet något glansigt, så det blev svårt att se skillnaden mellan "kakel" och fogarna.

Man drar upp den lilla biten med emblemet, och på nederdelen av kortet tittar ett nytt kort ut, med siffrorna 50.
Möjligen ger jag det kortet en liten ansiktslyftning, men vet inte vad det skulle vara ännu. Ideér, någon?
Baksidan ger plats för att skriva en hälsning.
Vill ni se hur asken ser ut kan ni titta på föregående inlägg, där finns nämligen de bilderna.


Hoppas att ni tycker om det ni ser. Kommentera gärna. Fråga gärna om ni undrar något.

Vill någon beställa kort går det utmärkt, bara jag får veta det i god tid. Priset kommer vi överens om, beroende på vilket valet blir.

Nu blir det natta...













Elina
2012-01-25 @ 01:19:37
URL: http://sweeeden.blogg.se/

Löv it! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0