Det ligger i luften...

Eller, ja, int vet jag de, men om två veckor är det Alla Hjärtans Dag, då "man ska" uppvakta den man älskar eller är förtjust i. Kan inte minnas att jag någonsin gjort det, men kanske har jag det och minnet sviktar. Jag hade för många år sedan ett radioprogram på 30 minuter - lokalt över Kalixområdet. Det hette "Vinterprataren" och eftersom det var just den 14 februari programmet direktsändes, pratade jag förstås om kärlek och spelade smäktande kärleksballader. Bäst  minns jag "Pieces of dreams", med Manhattan Transfer, som min tekniker lyckades få med hel och hållen, då han tonade i just varenda av de andra låtarna. Väldigt vacker. Måste kolla om den finns på Youtube när jag bloggat klart.

Men, nu från gamla minnen och till kvällens kort. Den påminner om tomtekortet från i julas, men har lite andra mått. (mindre).

Brun stomme och rosa tillbehör mest. Min parfym som till sin rätt återigen.
Hjärtat från Skogsrokiga på framsidan stämplade jag så att den gick lite utanför sitt kort och hamnade ynka pynka lite på kortet under. Sedan satte jag puffar för att få det tredimelsionellt.
Duvan på insidan som är embossad mot skimrande grönt får representera an turturduva.
Och alla ni kärlekskranka töser - glöm inte bort att i år är det skottår och ni kan själva fria till någon herre, men vad jag kan förstå ska det ske på den riktiga skottdagen, som ju är runt en vacka innan den 29/2.
Om herren i fråga avsäger sig frieriet, säger traditionen att han måste betala sig fri. Kan alltså löna sig att välja en riktigt förmögen herre, för i vilket fall så får man del av pengarna.  ;)

Hoppas att ni gillar!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0