Oljekort

Ledig hela dagen - jisses så skönt. Sovmorgon och en anings städning i köket. Borde ha varit duktigare, men jag är så förnicklat trött.
Gjorde ett kort till en examensfest. Har sett ett kort på youtube som jag funderat på tidigare, men hade ingen anledning att göra ett då. Nu passade det ypperligt.
Hon som tagit examen har utbildat sig till massös - eller kanske heter det massör, oavsett kön. Jag kan störa mig på att allt ska neutralisares. Ändelser med e eller a, för att visa på könet får inte förekomma, utan allt ska likriktas...suck...Men visst, det finns bra mycket värre saker att uppröras över, och det gör jag också. Det får dock bli en annan historia. Bloggen försöker jag i det längsta att hålla som en oas, i alla fall för mig.  :)

Ni ska få se bilderna på kortet. Inte det bästa jag åstadkommit, men kul att göra. Lärde mig också en läxa tills nästa gång.

Så; jag gjorde en liten "oljeflaska" med hjälp av rapsolja i en liten ziplockpåse. Vek ihop och la dubbelhäftande tejp i dubbla lager, för att slippa läckage. Första påsen jag fyllde hade hål, vilket jag insåg, när jag trodde att jag spillt olja på sipsen,från flaskan. Börja om från början alltså.
Hade helst velat hitta en brad som liknade en kork, men hade inte det, så jag stämplade dit en liten blomma istället. Fjärilen sitter på ett eget papper med tunna limkuddar. Plats för liten skrift vid sidan av "flaskan". Tipsade om ett "corney" rim: Nu är timmen slagen - nu vill vi ha massagen!
Jo, det rimmar om man inte uttalar det på rätt sätt alltså.   ;)
Modellen på kortet känns igen, men jag har tejpat ihop "bakbenen", eftersom jag stämplade välsignelseängeln lite över kanterna nere till höger. Egentligen har jag vänt kortet bak-och fram, då det vanligtvis ska vara oljesidan som är fram, men här tycker jag att det är roligare om den är på baksidan, så att man ser Grattis först, och få en liten överraskning när man vänder på kortet. Men det är ju en smaksak förstås.
Man kan ju också skriva något i stil med: Vid en nödsituation, punktera påsen!
Om hennes egen olja tar slut...en parallell till att krossa glaset.
Gud, vad svamlig jag är nu. Kanske för att klockan är över halv elva på kvällen?

Hoppas att ni gillar!
Tack för besöket - ha en trevlig helg och väölkommen åter!



Bibbi
2012-02-21 @ 08:29:54

Hur kan kortet stå? Är det dubbelt papper, så påsen bara syns i ett hål?

Har du stämplat "Grattis"?

Anonym
2012-02-21 @ 20:01:59

Kortet är dubbelvikt upptill. "Benen" på kortets baksida, alltså där oljeflaskan är belägen, är hoptejpade för att ge stadga till kortet. Flaskan syns bara från en sida på kortet. "Grattis" är en stämpel som jag äger sedan en tid tillbaka. Den kommer från Skogstokiga.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0