Bara ett till......

Ett Valentinkort alltså. Inte för att jag direkt hade inspiration, men bloggen kände sig övergiven tror jag.
En kall dag med en otrevlig överraskning fram emot kvällen. Nåja, man klarar allt om man har någon med sig. Kallt ute, men i morse kändes det nästan ljummet, snön föll ymnigt. Bara 22,4 grader kallt. Men nu, nu är det 28,5. Håhå jaja...
I min verkstad där jag pysslar är det bara 12 grader varmt på golvet där jag har mina fötter. Jag kan lova att man känner sig frusen.
Försöker att bistå min granne som ju fått komma hem från sjukhuset för några dagar sedan. Hoppas att hon fort blir pigg, frisk och glad igen.

Kortet då, tja, när man inte har något särskild att ge ett sådant kort finns liksom inget större intresse, men jag tycker att jag fick till det ganska bra till slut.
Lager på lager, stansat och embossat i rött och vitt. Kortstommen i vitt är hålstansad på framsidan, bakom hålet sitter limmat en ring med embossade hjärtan. På det röda sitter ytterligare tre ringar med små och pyttesmå hjärtan, som är svåra att se. De två utstansade hjärtana på framsidan av kortet är ett vitt silverskimrande papper med embossade fjärilar. Samma papper återkommer inne i kortet. Ett bomullsband med texten Amor vincit omnia, vilket ska betyda "Kärleken övervinner allt". (Det kan man tolka det på flera olika sätt.) Ovanför bandet kan man skriva in sin egen hälsning till sin käresta, eller den man kanske vill fria till.
Den lille Amor fick vara med på ett hörn, reda att slunga pilen mot hjärtat, som syns svagt inne i den röda ramen.
Alla dessa fjärilar då - jo, det är ju ungefär så det känns att man har i magen och och hjärtat när man är förälskad...vill jag minnas...
Ja, så får jag somna trött på en mjuk huvudkudde. Gäsp!

Tack för att ni tittade in. Kom gärna tillbaka och titta fler gånger.
Som vanligt går det bra att köpa befintliga kort eller beställa i annat utförande.

Ohps...
Naturligtvis kom jag för mig att blinga till kortet något, då det saknades. Varsin gemstone (diamant) på de två hjärtana på framsidan. En över vardera ord på bandet, alltså totalt tre, samt en liten rackare inne i det ljusrosa hjärtat inne i ramen. Nu ser det betydligt bättre ut. Bilderna ligger fortfarande i kameran, och om dessa efterfrågas kan jag lägga upp dem med.









Jan
2012-02-08 @ 22:43:15
URL: http://www.jansjoberg.blogspot.com

Jättefina kort, särskilt den runda översta och den med amor... Får jag köpa ett par?

Kram, Jan

Lilla Bodilla
2012-02-09 @ 00:23:29

Hej, du är ju rolig du... ;)

Det är ju samma kort - framsida och sedan insidorna. Kul att du vill beställa! :D

Likadant eller liknande?

Kontakta mig via fb, enklast tycks det, eller [email protected]




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0