Första Advent

Jaha, så har veckorna släpat sig fram men samtidigt susat förbi. Den som lyssnat noga har kunnat höra de lätta vingeslagen.
Jag har förvisso tagit fram adventstjärnan i morse och ställt den på sin plats i vardagsrummet, men ljusstaken får vänta till kvällsteet.
Ska bevista två gudstjänster under dagen, den andra med kör. De avslutar med att sjunga Otto Olssons "Advent".
Jag har sjungit den själv vid ett flertal tillfällen och brukar sjunga med lite tyst från bänken när jag hör den. Den är så enormt vacker.
 
Men nu ska ni få se de sista julkorten som jag pysslade ihop under gårdagkvällen, efter att ha varit ute på stan - i kylan - med Elina.
Hon behövde handla och jag passade på att göra mina inköp samtidigt. Ny kudde tex.
 
Jag får önska er alla en riktigt God första advent och en fortsatt lugn resa fram emot juldagen.
Hos mig kommer inte flitens lampa att lysa klart, men visst blir det julfint så småningom. Gran och lussekatter. Pepparkakorna kommer nog från Anna eller kanske Nyåker i år. Annars brukar jag alltid baka egna.
Men (mammas) köttbullar blir det några kilo av. Mums!
 
Ha det fint!
 
 
 
 
 
 
 
Ingela
2012-12-02 @ 23:02:07

Underbart vackra vännen!! :) Kram

Svar: Tack! :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0