Allt som skulle göras...

De sista skälvande minutrarna av 23 december.
Grisen är inte slaktad, fisken inte lutad, sillen inte inlagd, syltan inte syltad, inga goda hembakade mjukkakor har gräddats, varken mimosasallad eller legymsallad kommer att stå på mitt julbord.
Men vi kommer att ha mina goda köttbullar, efter mammas recept. Mums! 
Jag och Elina gjorde 412 stycken igår, men kvar finns nog 375 nu skulle jag tro.  :)
Julen är räddad, matmässigt sett. Ja, fast lite prinskorv brukar slinka ner. Jag minns mammas goda små rackare med bacon lindad runt om, och så tandpetare för att hålla fast härligheten. Hennes sparrisomelett, som jag undvek som barn, men sedan kom att uppskatta. 
Årets saffransbullar tillverkades under eftermiddagen, med god hjälp av Elina. Hon kommenterade själv att dessa var godare än de hon gjort tidigare...gissa varför...  ;)  Min deg!
Granen är klädd med god hjälp av både Elina och Alfred. Rött och silver detta året. Inte den vanligaste kombinationen, men det är snyggt. Blomsterlandet sålde granen - Rödgran-  för 199:-
Jag kapade toppen minst två decimeter, ändå är den hög. Det är inte alls en perfekt gran, men den är riktigt fin. Man får spana lite efter stammen. Fin nertill, så det är svårt att få plats med alla klappar.
Den stora bocken som syns är nyinförskaffad från en kollega som före jul sålt bort delar av ett hem. Nu pryder den mitt vardagsrum tillsammans med mammas gamla bock och den lille.
Men nu, blir det en God Jul till oss alla. En välsignad jul.
Sköt om er, släck alla ljus som brinner, så att inte brandkåren måste göra det åt er.
 
Natti...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0