Grattis Ingela!

Min kära vän och kollega fyller år i morgon, 17 april, och jag ville ge henne ett fint kort.
Hon älskar prickar, så det fick bli av de få prickpapper jag har. Grönt är också en annan färg som hon ofta använder, eller, ja, kanske inte ofta, men i alla fall använder och passar väldigt bra i. Kortet är ingen sån där "Katjinggrön", men ganska häftig i alla fall.
Med tanke på just mönstret valde jag att inte vara alltför häftig med dekorationer, då de skulle ha tagit ut varandra. Kortet som jag visade en sneek peek på var hennes, och ligger inuti väskan. Jag måttade ut kortet efter väskan innermått, och blev med anledning av det, tvungen att göra det något mindre än jag från början tänkt mig. Men jag ville kunna lägga ner det inuti alltså.

Eftersom Ingela är ganska "flärdfull" när det gäller skor, så fick det bli lite bling i form av charms. En liten tag med en sko, tyvärr ingen av glas, utan Tibetsilver, och så en liten handväska, då även väskor är något av ett intresse för damen i fråga.   ;)  Även här med medföljande tag.
De har även fått gröna öljetter, och jag har knutit med en mörkgrön lintråd.

Jag lyckades krångla dit en unikumstämpel i botten, på undersidan av väskan, lite i efterskott...eftersom jag glömde bort att göra det innan väskan var ihoplimmad och det var enkelt.
Jack and Jill-stämpeln är underbar, och jag har inhandlat flera olika motiv av dessa godbitar.
Plattan och bokstaven "I" är embossade med clearembossingpulver, för att få fram den vackra färgen. Det är med andra ord samma gröna papper som väskans stomme, men som får sin vackra nyans och djup av embossingen.
Hoppas att ni gillar!

Ha det fint,

Bodil













Bibbi
2012-04-18 @ 19:22:44

Men så fin grön väska!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0