Wilton

Riktigt gamla bilder och ett något nyare kommer här.
När Elina konfirmerades gjorde jag två tårtor. Vi beställde kavlad marsipan på ett konditori i stan och när vi hämtade dem, fann jag att storleken var mindre än utlovat och att färger inte heller var de utlovade. Jag kände mig mer än upprörd och insåg att det skulle bli knepigt att få till färgerna på dekorationerna. Elina valde och vi blandade efter bästa förmåga. Rosorna blev i alla fall vackra.  :) Den blåa tårtan gjordes med smörkräm, och den rosa hade grädde och smörskämsrosor.
Sedan gjorde jag rosor till en arbetskamrats syskonbarns konfirmationstårta. Tårtan gjorde min kamrat, men rosorna var alltså mina, och de var gjorda i Royal icing, som ska torka och bli hårda.
Hoppas att ni gillar dem.










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0