1:a Advent

Efter en ordentlig sovmorgon har jag plockat en del i kartonger och städat i mitt vardagsrum. Nu är där adventsfint, i väntan på granen, som inte ska in förrän några dagar innan jul. Men mot alla mina tidigare regler, har jag satt fram min Willow tree krubba. Den är så himla fin. Jag köpte den i tre omgångar för att ha råd. Vise männen inhandlades för några år sedan på 70% mellandagsrea.  :)
Bilden visar dock bara den Heliga familjen och lite djur samt herdar.
Den andra bilden med ljus och änglar är lokaliserad på vardagsrumsbordet i ett gammalt plättjärn som jag fått i arv efter min mamma. Det ser mysigt ut och jag njuter. Änglarna som syns är en fin gåva av Eleonora och Kenth i Märsta. Den sista bilden visar Madonnan och så Edelweiss, som också den är en gåva från Eleonora, Bertil och Kenth för några år sedan, då jag fyllde år. Jag har i så många år beundrat Eleonoras ängel Ellen, och så fick jag äntligen min alldeles egna och personliga ängel.Men värre är det i hallen, men skräp som ska ut i morgon, och så måste köket få en ansiktslyftning. Kvar att göra är också adventsljusstaken.
Jag har aldrig förr varit så här tidig med att ordna inför julen. Men INGA tomtar ännu!

Ha det fint i advent!
Vi ses...





Elina
2011-11-27 @ 04:52:58
URL: http://sweeeden.blogg.se/

Ghost på TV?

Elina
2011-11-27 @ 04:53:17
URL: http://sweeeden.blogg.se/

PAX ärva Willow Tree serien!

:D

Bibbi
2011-11-29 @ 12:53:21

Smart sätt att använda plättlaggen. Undrar om jag har någon?? :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0