Som köpes :D

Det lönar sig att tjata. Jag fick till och med ett erkännande av Alfred, om att han var tacksam över att jag tjatat i kväll om att han skulle ringa runt och sälja lotter.  :)
Han var noga med att säga att jag Inte skulle få skriftligt på det, trots min begäran om detsamma.
Han hade 31 när han kom hit i kväll och nu har han bara 8 kvar att sälja. De andra är sålda på distans, förutom att jag lovat att köpa två förje 10:e som han säljer. Jag har alltså köpt fyra lotter, men tagit ut fem, då jag först vann 25:-, men då tog en ny lott. Sedan vann jag tillbaka 50:- som ju var insatsen på de andra två. Trist med så blygsam vinst för egen del, men för Alfred var det ju en mycket större vinst. Vinsten över att snart få tillbaka sin dator, ha nästan alla lotter sålda och klara biffen för laget. För att inte tala om vinsten över sig själv!
:D  :D  :D
Ibland känner man sig som en eldsprutande drake, men kvällens drabbning var intensiv men dock lugn och sansad.
En mycket nöjd gosse och en ännu nöjdare mamma, som sett förnuftet segra, om än motvilligt.
Bilden har Alfred ritat när han gick i åttan.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0