Olivkvistar

Runda bords förhandlingar med sonen. Suck, så envis en tonåring kan vara ibland. Det är bra att vara envis och "pigheaded" ibland, men om rätt saker. Han utkämpar ett krig med sin pappa, och naturligtvis vill han vinna kriget, men som det är nu förlorar inte bara kriget utan att slag fram tills dess. Kanske vinner både Alfred och jag den här kvällen. Jag har förhoppningar om det i alla fall.
Dessa förnicklade lotter som alltid ska säljas och en laptop - det är det som kriget handlar om, och svikna löften osv. Alfred spelar fotboll i LSK (Luleå Sport Klubb), och de måste sälja lotter till klubben. Alla lag måste betala till klubben, och i gengäld får de tillbaka i annan form. Träna på urfin konstgräsplan, tillgång till klubbhuset osv. Men det är ett trist jobb att dra runt och knacka dörr. Alla är ju inte heller försäljare av naturen.
Jag tipsade om att ringa runt till lite släktingar först och fråga, men han inhämtar kraft och ork på soffan, under en underbar Olivgrön filt från Rusta. Eleonora har en precis likadan. Jag såg den nere hos henne i höstas - därför sökte jag och hittade en likadan. Mums!

Kvällen är annars lugn och fridfull. Det är himla mysigt när han är här.  :)  :)  :)

Visar en del av brevskörden som puttades ner i lådan idag, och så ett julkort till Monta. Kuvertet är av kulören Televerksorange. Här i Sverige förknippar vi väl den färgen med Pensionskuvertet, vilket inte framkallar några positiva känslor hos mig i varje fall, men det vet ju inte Monta. Jag går en kurs nu utanför Umeå som handlar om att leda frivilliga. Tro det eller ej, men en av litteraturen som inhandlades var urtråkig och lika upphetsande som pensionsbrevet - och hade exakt samma färg.
Men till färgens försvar få man i alla fall säga att den är Pigg!   :D
Som synes kan man se att jag tillverkade en hel del kuvert själv. Jag lärde mig något viktigt. I fortsättningen ska jag försöka anpassa kortens storlek efter Sverigekuverten.  ;D
Bibbi...det stora röda är ditt!
Ha det fint tills nästa gång...






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0