Julkort på väg

Det drar ihop sig för att posta julkorten. Två ligger i gula lådan redan, men många väntar...ja, eller några i alla fall. Eftersom ett kort är till Elina och det andra till min syster, kan jag bara visa delar av dem. Jag vill ju att de ska få se det riktiga kortet innan fotona ligger ute. Men håll ut lite så kommer de snart på bloggen.
Så fick vi vinter till slut, och det med besked här uppe. Flera decimeter kramsnö. Satte mig på ändan när jag skulle gå till bilen idag, lyckligtvis slog jag mig inte. Fick sedan mer eller mindre skotta mig in i garaget.
Låg hemma hela dagen igår, fredag med huvudvärk, som tack o lov gav med sig. Men jag måste bita i det sura äpplet och skaffa mig en ny kudde. Misstänker att min gamla trotjänare - dunkudden - tjänat ut. Nacken får inget stöd och jag vaknar ofta på natten och är alldeles stel och får huvudvärk bara därför. Snyft...

Nåväl...allt har en ände sägs det ju, utom korven.

Jag visar här bilder på kissegumman, som hittat en ny mysplats i köket. Elina har fått ärva mammas gamla pianopall med plats för två personer. Nu står den i mitt kök och på den har jag lagt en underbar filt i ull, som jag fått av Eleonora i Märsta. Ett gammalt degtråg står ovanpå med diverse tomtar. På sidan av denna har nu GraceE hittat en plats. Ofta sitter hon vänd mot elementet och bara tittar. Kanske njuter hon av värmen därifrån. Hon har en knepig förmåga att krypa ihop i små utrymmen. Är det vanligt att katter gör så, eller är det bara min kisse som är knepig? Varje jul myser hon med stor förkärlek under granen, och är smart nog att Inte leka med dekorationerna som hänger i densamma. 
Till bilderna då...ligga bältet är till Elinas kort.
Nästa 2 bilder visar Baksidan på kortet till syrran, som faktiskt är "Fair Tradead"...    ;)
Hörni - Ha det fint, tills nästa gång, och tack för att ni tittade in.













Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0