Julafton

Vem har tid att sitta vid sin dator på självaste julafton?
Tja...Jag har det.
Efter en lugn morgon och förmiddag fick jag besök. Sedan avlades brukligt kyrkbesök och efter det vankades det julmiddag. Bäst var mina köttbullar.  :)

I kyrkan fick jag en oerhört söt, enkel, smart och lattjo liten pryl. Kolla in teet. Köpt på Willys, Fair Trade-märkt och både billigt ca 13:-/20 påsar thé, och supergott.
Bild visas längre ner i bloggen.
Tänk vad människor är kluriga att komma på fiffiga saker. Väskhängare fick min syster för två jular sedan, för hon är alltid rädd om sina väskor och vill inte lägga dem på golvet.
Men den här hängaren tar liksom lite Priset tycker jag.  ;)

Så en bild på pappas hemgjorda gelégodisar. Hans omdöme var att de var milda i smaken!  (?) För att forma dem använde jag samma kultång som till köttbullarna.  :)

På väg in, när jag kom hem från kyrkan var jag bara tvungen att fotografera utomhus. Visserligen bara en enda bild, men vilken en sen.
I går, den 23 december 2011 regnade det. Idag har det varit minusgrader och ganska halt, trots sand och grus.
Men trots att vi fått snö, syns barmarken mest överallt.

Så till sist en annan julklapp, denna gång från min dotter Elina i USA.
Den var för läcker och rolig, och jag kan ana att samma kollega som gav mig den fiffiga lilla prylen kommer att känna en visst stygn av avund. Hon älskar rött och röda skor äger hon ett par, som verkligen inte går av för hackor.
Ha det gott ellesammans och en fortsatt välsignad jul.
Glöm inte att Julglädjen hittar du inte under granen, utan i ditt hjärta.













Bibbi
2011-12-24 @ 22:00:18

Tack för titten!

Nu ska vi spela Hollywood.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0