Det kom ett julbrev!

Ja, inte var det Mors Julbrev, om någon av er minns dem. Jag minns hur vi alltid fick beställa ett sådant varje jul och så satt mamma, jag och syrran och pysslade vid köksbordet strax innan jul. Alltid var det lika fint och spännande. Så här i vuxen ålder har jag sett vad innehållet varit på senare år, och jag tycker att det bara är skräp, mer eller mindre. Undrar om mamma också tyckte så innerst inne, eller om det var bättre kvalitét när jag var barn.  :)

Nåväl, jag fick ett julbrev i tisdags. Riktigt gulligt av Kalle att skicka mig ett pussel, då han vet att jag tycker om att bygga pussel. Det söta lilla kortet härstammar från 50-talet, vilket passar, då ju även Kalle härstammar därifrån.  :D
Det hela rymdes i ett vanligt Sverigekuvert. Så ni förstår storleken på pusselbitarna.
Bygga det ska jag göra på julafton, eftersom jag inte fått tag i ett sånt där runt pussel från WHF.   :(

Korten som jag skickade lade jag ju obetänksamt i den röda jullådan, så därför har de inte kommit fram ännu. Borde slängt i den vanliga gula lådan istället...
Men nu drar sig klockan och det är dags för kudden att få en kompis.
Ha det fint och tack för att du tittade in.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0